۷

 

آذربایجان غربی

 

۱۷

 

آذر بایجان شرقی

 

۲۷

 

گلستان

 

 

 

۸

 

ایلام

 

۱۸

 

اردبیل

 

۲۸

 

استان تهران (البرز)

 

 

 

۹

 

فارس

 

۱۹

 

کرمانشاه

 

۲۹

 

خراسان شمالی

 

 

 

۱۰

 

کهکلویه

 

۲۰

 

یزد

 

۳۰

 

خراسان جنوبی

 

 

 

۳-۵ منابع اطلاعاتی و روش گردآوری اطلاعات
گردآوری اطلاعات مورد نیاز تحقیق یکی از مراحل اساسی آن است. داده‌ها می‌توانند به شیوه‌های مختلف، در مکان‌های مختلف و از منابع مختلف جمع‌ آوری شوند.
از جهت مکانی، داده‌ها می‌توانند به شیوه‌های مختلف، در محیط طبیعی که در آن پدیده‌ها بصورت طبیعی رخ می‌دهند، جمع‌ آوری شوند و یا ممکن است در محیط‌های آزمایشگاهی که در آنجا متغیرها، کنترل و دستکاری می‌شوند و یا در منازل پاسخ دهندگان، خیابانها و یا گردشگاهها جمع‌ آوری گردند. منابع جمع‌ آوری داده‌ها می‌توانند دست اول یا دست دوم باشند. افراد و گروه های برگزیده از جمله منابع دست اولند که محقق ممکن است در مورد موضوعاتی خاص، عقاید و نظرات آنها را بررسی کند. داده‌ها می‌توانند از منابع دست دوم نیز جمع‌ آوری گردند. اسناد و پرونده‌های سازمان، نشریات دولتی، تجزیه و تحلیل‌های رسانه‌های جمعی و غیره نمونه‌ای از منابع دست دوم اند.
انتخاب شیوه‌های جمع‌ آوری داده‌ها به روش تحقیق، امکانات در دسترس محقق، میزان دقت مورد نیاز، مهارت فنی و مهارت محقق، قلمرو زمانی بررسی و دیگر هزینه‌ها و منابع در دسترس برای جمع‌ آوری داده‌ها بستگی دارد(رستگار، ۱۳۹۰، ص۶۴).
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
۳-۵-۱ منابع اطلاعاتی
الف) مطالعات کتابخانه‌ای و الکترونیکیجهت جمع آوری اطلاعات مربوط به ادبیات تحقیق و بررسی پیشینه تحقیق با مراجعه حضوری و استفاده از کتب کتابخانه موسسه عالی بانکداری، کتابخانه معاونت مالی و بودجه و کتابخانه معاونت طرح و توسعه بانک نمونه، از روش کتابخانه ای استفاده شده است. همچنین از کتب و مقالات الکترونیکی پایگاه داده‌های زیر استفاده شده است:

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.cbi.ir
پایگاه اسناد ملی کشور به نشانی www.irandoc.ac.ir
مقالات موجود در سایت مقالات جهاد دانشگاهی به نشانی www.sid.ir
پایگاه مجلات تخصصی نور به نشانی www.noormags.com
شبکه تحقیقات علوم اجتماعی به نشانی www.SSRN.com
شبکه تحقیقات علمی به نشانی www.ScienceDirect.com
ب) مصاحبهمصاحبه روشی است که در آن اطلاعات مورد نیاز تحقیق از طریق ارتباط مستقیم پژوهشگر با پاسخگو گردآوری می‌شود. در واقع مصاحبه یک مکالمه دو طرفه است که با طرح سوال مصاحبه‌گر به منظور کسب اطلاعات مربوط به تحقیق آغاز می‌شود (رستگار، ۱۳۹۰، ص۶۴).
جهت انجام تحقیق، مصاحبه‌ها‌یی به منظور کسب اطلاعات و تعیین معیارهای مناسب برای متغیرهای مستقل با مدیران، کارشناسان ارشد و کارشناسان حوزه مرکزی بانک نمونه انجام شده است.
۳-۵-۲ روش گردآوری اطلاعات
در خصوص گردآوری اطلاعات بانک نمونه اغلب از نرم افزار گزارشگری مالی با نام MBS که به صورت اختصاصی برای این بانک نوشته شده است استفاده گردیده است؛ البته لازم به ذکر است از صورتهای مالی مدیریت شعب بانک نمونه در سالهای ۱۳۹۱- ۱۳۸۷ هم استفاده شده است.
۳-۶ فرضیه تحقیق
فرضیه تحقیق به وجود رابطه بین متغیرها اشاره می کند. این فرضیه انتظار محقق در مورد رابطه بین متغیرهای تحقیق را نشان می دهد. فرضیه تحقیقی را خلاف فرضیه صفر نیز می گویند. فرضیه خلاف یا تحقیق به صورت مثبت بیان می شود. این فرضیه بیان می کند که متغیر مستقل بر متغیر وابسته اثر دارد و یا بین متغیرها رابطه یا تفاوت وجود دارد. فرضیه تحقیق به دو صورت فرضیه جهت دار و فرضیه بدون جهت بیان می شود(محمدی، ۱۳۹۲، ص۶۰).

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1400-08-10] [ 08:44:00 ق.ظ ]