School: Shahed University

 

 

 

Keywords : Techniques MADM, finance, IFIC, chosen target market

 

 

 

When the trade goes beyond borders, is confronted with new situations. Companies when they have an effective presence in international markets that have high financial power. Financer organizations, this role will be responsible and in this way companies can protect. But the absence of funding to support all of these companies are paying attention to them is very important and can to facilitate the relationship between these two and the funding them.
The purpose of this study is to provide a model of the most important criteria for selecting target markets for export projects that could provide the financial organization to decide and choose the priority of applicants help . For this purpose, a model with six categories of criteria previously developed models were prepared. First, this model through the Delphi technique, by experts from the Iranian Foreign Investment Company (finance) and Iran Khodro Company (self-financing), was approved. Pattern consists of 6 clusters were tested in models of multi-Attribute decision making (MADM). 6 clusters consisting of firm capabilities, firm location and international conditions, the competitive environment, economic environment, Political– legal environment, Socio – cultural environment. To assess the research data, the questionnaire was used. Analysis of the significance and impact of clusters was done by DEMATEL techniques. DEMATEL output, in order to prioritize the criteria in network analysis techniques (ANP) was used. For this purpose, the software was used Exele and Super Decisions. Finally, the Model with 6 clusters and 27 priority indicators for the Iranian Foreign Investment Company (IFIC), Obtained.

 

 

 

منابع و مراجع
منابع فارسی

 

 

  • ابزری، مهدی و دستگیر، محسن (۱۳۸۶).” بررسی و تجزیه و تحلیل روش های تأمین مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران“. فصلنامه بررسیهای اقتصادی، دوره۴، شماره۴، صفحات ۷۳- ۷۸.

 

 

 

  • اسماعیل پور، حسن (۱۳۸۸). “بازاریابی بین الملل“. چاپ پنجم، تهران ، نگاه دانش، صص ۱۲.

 

 

 

  • اسماعیلی، شاهپور و اسلامی میلانی، پریسا (۱۳۸۸).”مروری بر شیوه ­ها و روش­های نوین تامین مالی پروژه­ ها“. اولین کنفرانس بین المللی توسعه نظام تامین مالی در ایران.

 

 

 

  • اصغرپور، محمدجواد (۱۳۸۸).“ تصمیم گیری های چند معیاره“. چاپ هفتم، تهران: دانشگاه تهران، صص ۳۰۸-۳۰۱.

 

 

 

  • اصغرپور، محمدجواد (۱۳۸۸).تصمیم گیری های چند معیاره“. چاپ هفتم، تهران: دانشگاه تهران، صص ۱۲۸.

 

 

 

  • امیرخانی، پاتریس و پازوکی، محمدرضا (۱۳۹۰)." اثر تامین مالی از طریق تسهیلات و اعتبارات بخش­های منتخب اقتصادی بر تولید کالاها وخدمات صادراتی در اقتصاد ایران“. مجموعه مقالات چهارمین کنفرانس توسعه نظام تامین مالی در ایران، ، صص ۳۱۸.

 

 

 

  • ایران نژاد، مهدی (۱۳۸۲)." روش های تحقیق در علوم اجتماعی“. چاپ اول، تهران: نشر مدیران، صص ۹.

 

 

 

  • آذر، عادل و رجب زاده، علی (۱۳۸۱). “تصمیم گیری کاربردی با رویکردMADM". چاپ اول، تهران: انتشارات نگاه دانش، صص۶۹-۸۰.

 

 

 

  • آذر، عادل، فرجی­خورشیدی، حجت (۱۳۸۴). “طراحی هوشمند ارزیابی جذابیت بازارهای بین المللی“. فصلنامه مدرس علوم انسانی، ویژه نامه مدیریت، صص۱۲۱-۱۴۹.

 

 

 

  • بابایی­ زکیلکی، محمدعلی (۱۳۸۸). “مدیریت بازاریابی بین الملل“. چاپ هشتم، تهران، سازمان مطالعات و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه­ها، صص ۱۱.

 

 

 

  • بحرینی، محمدحسین (۱۳۸۷). “فرایند تامین سرمایه مالی پروزه­های سرمایه ­گذاری“. همایش اقتصاد اسلامی و توسعه، صص ۲.

 

 

 

  • برازش، رضا (۱۳۶۵). “مدل اقتصادسنجی عرضه وتقاضای اتومبیل سواری“. تهران، دانشکده علوم اقتصادی وسیاسی دانشگاه شهیدبهشتی، صص ۴-۱۷.

 

 

 

  • پرمه، زورار، حسینی، میرعبداله، نبی­زاده، احمد و محبی، حمیدرضا (۱۳۸۸). ظرفیت­های صادراتی و بازارهای هدف زعفران ایران. موسسه مطالعات و پژوهش­های بازرگانی، فصلنامه پژوهش­های بازرگانی، شماره۵۱، صص ۵۹­-۹۵.

 

 

 

  • پورمقیم، جواد (۱۳۸۰). “نظریه ­ها و سیاست­های بازرگانی تجارت بین­الملل“. نشرنی، تهران، صص ۵۱.

 

 

 

  • جعفری صمیمی، احمد، یحیی­زاده­فر، محمود و عبادی­دولت­آبادی، میرکریم (۱۳۸۳). “بررسی رابطه روش های تامین مالی (منابع خارجی) وبازده و قیمت سهام شرکت های بورس تهران“. دوماهنامه علمی- پژوهشی دانشگاه شاهد، سال یازدهم، دوره جدید، شماره ۵.

 

 

 

    • جلیلی، محمد، فلاح، شمس، لیالستانی، میرفیض، زین­الدین و سیدمصطفی، سعید محمدی­ها (۱۳۸۹). “رتبه ­بندی شیوه های تامین مالی خارجی برای سرمایه ­گذاری در صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران با بهره گرفتن از روش تحلیل سلسله مراتبی“. فصلنامه مطالعات کمی در مدیریت، صص ۵۳.

پایان نامه - مقاله - پروژه

 

 

 

  • جهانگرد، ­­­­­اسفندیار (۱۳۸۳).”صنعت خودروسازی و جایگاه آن در اقتصاد ایران“. پژوهشنامه اقتصادی، صص ۱۸۵.

 

 

 

  • چیذری، امیر حسین، یوسفی، علی و موسوی، سید حبیب الله (۱۳۸۵).”بررسی بازارهای هدف صادراتی گیاهان زینتی ایران“. اقتصادکشاورزی و توسعه، سال چهاردهم، شماره ۵۵، صص ۴۷-۶۶.

 

 

 

  • حسن­بیگی، ابولفضل (۱۳۸۱). “نفت، بای بک ومنافع ملی“. تهران، انتشارات نوای آوا، صص ۲۰۱.

 

 

 

  • حسینی، میرعبدالله (۱۳۸۸). “تجربیات منتخبی از کشورهای موفق در توسعه صادرات“. بررسی­های بازرگانی، شماره۳۴، صص ۱۷.

 

 

 

  • خاکی، غلامرضا (۱۳۹۰). “روش تحقیق با رویکرد به پایان نامه نویسی“. تهران: انتشارات بازتاب، صص ۲۱۷.

 

 

 

  • رجوعی، مرتضی و شیعه­زاده، الهه (۱۳۸۷). “تعیین معیارهای جذابیت بازار و انتخاب بازارهدف“. فصلنامه علمی_تخصصی گروه مدیریت دانشگاه امام رضا، شماره پنجم، صص ۱-۵.

 

 

 

  • روستا، احمد، ونوس، داور و ابراهیمی، عبدالحمید (۱۳۸۳). “مدیریت بازاریابی“. انتشارات سمت، چاپ هشتم، تهران.

 

 

 

  • رهنمای­رودپشتی، فریدون، نیکومرام، هاشم و شاهوردیانی، شادی (۱۳۸۶).”مدیریت مالی راهبردی (ارزش آفرینی)". تهران، انتشارات کسا کاوش، صص ۲۲۰.

 

 

 

  • زبردست، اسفندیار (۱۳۸۰)". کاربرد فرایند سلسله مراتبی در برنامه­ ریزی شهری و منطقه­ای“. نشریه هنرهای زیبا، دانشگاه تهران، شماره ۱۰، صص ۱۵-۲۴.

 

 

 

  • زرگرپور، حمید، میرمحمدصادقی، علیرضا و وطن­پور، نیما (۱۳۸۶). “نگاهی استراتژیک به انتخاب روش های تامین مالی پروژه­ ها به کمک منابع خارجی“. دومین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک.

 

 

 

  • زری­باف، مهدی و حسینی­کیا، سیدتقی (۱۳۸۲). “مدیریت بازاریابی جهانی“. انتشارات گسترش علوم پایه، چاپ اول، تهران: صص۷۸.

 

 

 

  • زنور، بهروز (۱۳۸۰). “مجموعه مقالات همایش صنعت خودرو ایران واقتصاد جهانی“. تهران، ناشر پیام ایران خودرو، صص ۱۳۶.

 

 

 

  • سالنامه تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۱). دفتر فناوری اطلاعات وارتباطات، گزارش آمار مقدماتی تجارت خارجی طی سال ۱۳۹۱، صص ۲۳-۲۵.

 

 

 

  • سالواتوره، دومینیک (۱۳۷۰)." تئوری و مسائل اقتصاد بین الملل“. ترجمه هدایت، ایران پرور و حسن، گلریز، نشر نی، تهران.

 

 

 

  • سرمد، زهره، بازرگان، عباس و حجازی، الهه (۱۳۹۲). “روش­های تحقیق در علوم رفتاری“. تهران: انتشارات آگاه، صص۱۲۶.

 

 

 

  • سعید، معصومه (۱۳۹۰).” اولویت بندی بازارهای صادراتی محصولات کشاورزی استان کرمان با بهره گرفتن از تکنیک“.پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران، صص ۲۱-۳۰.

 

 

 

  • سکاران، اکرم (۱۳۸۱)." روش­های تحقیق در مدیریت” (چاپ دوم). (مهدی صائبی، و محمد شیرازی، مترجم)، تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی( نشر)، صص ۲۰.

 

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1400-08-10] [ 11:18:00 ق.ظ ]