منابع و مهارت های بازاریابی محدود است
منابع سازمانی و مالی برای ایجاد ظرفیت ، زودتر از افزایش تقاضای بازار کافی نیست
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
طرح بازاریابی :
اطلاع رسانی گسترده در خصوص محصول جدید و تحریک و ترغیب مردم به خرید آن
تبلیغات سنگین با هدف توجه به بخشی از بازار و آگاه کردن مشتریان آن ، استفاده گزینشی از رسانه هایی که مناسب این فرایند باشند.
تلاش های گسترده کارکنان فروش که روی مشتریان بالقوه موجود در بخش هذف متمرکز شده است ، استفاده احتمالی از عوامل انگیزشی برای افزایش فروش محصول جدید
جاذبه های تبلیغی و فروش که به منافع کلی محصول جدید تاکید می کنند
عملیات پیشبرد و فروش گسترده جهت معرفی محصول جدیداما این عملیات روی بخش هدف متمرکز شده است.
توسعه بیشتر محصول از طریق بهبود در محصول یا تغییراتی در آن جهت افزایش جاذبه آن برای مشتریان موجود در بخش هدف
هرچه ساده تر کردن آزمایش محصول جدید برای آن مشتریان ، با این فرض که آن ها را آزامیش خواهند کرد ، آن ها را خواهند پسندید ، نسبت به آن وفادار می شوند و خرید آن را تکرار می کنند.
اجرای سیاست هایی چون آزمایش رایگان محصول جدید ، امکان استرداد آن ، ارائه ضمانت نامه ها به منظور کاهش ریسک همراه محصول جدید برای مشتری
قیمت گذاری رقابتی با هدف نفوذ در بازار یا کار را با وضع قیمت های بالا آغاز کردن اما به تدریج انواع جدیدی با قیمت های پایین تر عرضه کردن به منظور مقابله با قبا
شرایط اعتباری گسترده و رقابتی برای افزایش میزان خریدهای اولیه
استفاده از ابزارهای پیشبرد تجاری با هدف توزیع گسترده محصول میان خرده فروشان یا توزیع کنندگان علاقه مند به دستیابی به بخش هدف
ارائه خدمات مهندسی نصب و آموزش برای افزایش سازگاری محصول جدید با نیازهای فعلی مشتریان به منظور کاهش هزینه های تعویض
نفوذ موقتی در بازار و عقب نشینی سریع از آن
هدف اصلی :
جبران هرچه سریع تر هزینه های توسعه و تجاری سازی محصول
عقب نشینی از بازار هنگام افزایش شدت رقابت و کاهش حاشیه سود
مشخصات بازار :
تقاضای بالقوه محدود
مشتریان احتمالا با کندی محصول جدید را می پذیرند لذا فرایند پذیرش طولانی است
زودپذیرندگان محصول حاضرند قیمت بالایی بپردازند ، تقاضا نسبت به قیمت محصول کشش ناپذیراست.
مشخصات محصول :
تکنولوژی محصول را نمیتوان با حقوق ثبت اختراع خیلی حمایت کرد ، لذا به آسانی می شود آن را تقلید کرد یا تغییر داد
آثار شبکه ای محدود است یا اصلا وجود ندارد
مشخصات رقیب :
تعداد رقبا زیاد است
مشخصات شرکت :
مهارت های توسعه محصول جدید و تحقیق و توسعه پایه بالاست ، شرکتی فرصت طلب است با توانایی های بالایی برای تداوم نوآوری در محصول جدید
مهارت های فروش و تبلیغ خوب و بالاست ، میتواند به سرعت در بازار هدف تقاضای اولیه ایجاد کند ، شاید برای حفظ بازار در بلند مدت منابع بازاریابی محدودی داشته باشد
منابع سازمانی و مالی برای ایجاد ظرفیت ، جلوتر از افزایش تقاضای بازار محدود است.
طرح بازاریابی :
اطلاع رسانی گسترده در خصوص محصول جدید و تحریک و ترغیب مردم به خرید آن
تبلیغات محدود به منظور ایجاد آگاهی به ویژه میان مشتریان بالقوه ای که کمترین حساسیت را به تغییرات قیمت دارند
تلاش های گسترده کارکنان فروش که به ویژه رئی بیشترین تعداد مشتریان بالقوه متمرکز شده است ، استفاده احتمالی از عوامل انگیزشی مبتنی بر تعداد محصول برای افزایش فروش آن
جاذبه های تبلیغی و فروش که بر منافع کلی محصول جدید تاکید می کنند
استفاده محدود از عملیات پیشبرد فروش جهت معرفی محصول جدید ، این عملیات بای به شکل تخفیف های مقداری مبتنی بر تعداد محصول جدید فروش رفته اجرا شوند.
توسعه بیشتر محصول در سطح خیلی محدود در طبقه محصول
هرچه ساده تر کردن آزمایش محصول جدید برای آن مشتریان ، با این فرض که آن ها را آزمایش خواهند کرد ، آن ها را خواهند پسندید ، نسبت به آن وفادار می شوند و خرید آن را تکرار می کنند.
اجرای سیاست هایی چون آزمایش رایگان محصول جدید ، امکان استرداد آن ، ارائه ضمانت نامه ها به منظور کاهش ریسک همراه محصول جدید برای مشتری
قیمت گذاری اقتضایی ، تلاش برای حفظ حاشیه سود در سطحی همخوان با ارزش محصول برای مشتریان
شرایط اعتباری گسترده و رقابتی برای افزایش میزان خریدهای اولیه
استفاده محدود از ابزارهای پیشبرد تجاری تنها در صورت لزوم برای دستیابی به سطح توزیع کافی
ارائه خدمات محدود مهندسی ، نصب و آموزش در صورت لزوم برای رفع نارضایتی های مشتریان
استراتژی های بازاریابی برای مرحله رشد بازار
الف) پیش گام

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1400-08-10] [ 09:32:00 ق.ظ ]