۲-۱۰٫ فرضیات پژوهش
بین زمان ایفای نقش زنان در جامعه و عملکرد خانواده رابطه وجود دارد.
بین مدت زمان ایفای نقش زنان در جامعه و عملکرد خانواده رابطه وجود دارد.
بین تعدد نقش های زنان در جامعه و عملکرد خانواده رابطه وجود دارد
بین مزاحمت های اجتماعی ناشی از نقش زنان در جامعه و عملکرد خانواده شان رابطه وجود دارد.
بین کاهش باورهای سنتی و مذهبی ناشی از نقش زنان در جامعه و عملکرد خانواده شان رابطه وجود دارد.
بین میزان مصرف گرایی ناشی از نقش زنان در جامعه و عملکرد خانواده شان رابطه وجود دارد.
بین چندگانگی نقش زنان در جامعه و عملکرد خانواده شان رابطه وجود دارد.
بین تعارضات نقشی ناشی از نقش زنان در جامعه و عملکرد خانواده شان رابطه وجود دارد.
بین فشارهای روحی-روانی ناشی از نقش زنان در جامعه و عملکرد خانواده شان رابطه وجود دارد.
بین احساس بدنامی ناشی از نقش زنان در جامعه و عملکرد خانواده شان رابطه وجود دارد.
بین تن آرایی ناشی از نقش زنان در جامعه و عملکرد خانواده شان رابطه وجود دارد.
۲-۱۱٫ مدل نظری پژوهش
پایگاه اقتصادی اجتماعی
وضعیت تاهل
تعداد فرزندان
سن
مزاحمت اجتماعی
حل مشکل
باور دینی سنتی
ارتباط
مصرف گرایی
نقش ها
چندگانگی نقش
فشار روحی روانی
کنترل رفتار
تعارض نقش
واکنش عاطفی
آمیزش عاطفی
احساس بدنامی
نگرش
متغیرهای زمینه ای
تعداد ساعت
زمان ایفای نقش
تن آرایی
آسیب شناسی نقش زنان
نمودار۲-۱٫ مدل نظری تحقیق
فصل سوم
روش شناسی تحقیق
۳-۱٫ مقدمه
شناخت پدیده های اجتماعی نیازمند اتخاذ روش پژوهش مناسب است تا با به کار گرفتن مجموعه ای از قواعد روشمند و رعایت منظم مراحل، بتوان به یافته های علمی دست یافت و نقطه جدایی روش علمی از دیگر شیوه های معرفت، روش شناسی آن و همچنین فرض هایی است که بر پایه آن ها قرار گرفته است (ناچمیاس،۱۳۸۱: ۲۳). پژوهش علمی، بررسی نظم یافته، کنترل شده، تجربی و انتقادی در مورد پدیده های طبیعی است که روابط احتمالی بین این پدیده ها به وسیله نظریه و فرضیه هدایت می شوند (کرلینجر،۱۳۷۴: ۳۱).
روش در یک پژوهش علمی نقش اساسی دارد و پژوهشگر را در رسیدن به حقیقت و گریز از خطا یاری می دهد و دکارت، روش را راهی می داند که به منظور دستیابی به حقیقت در علوم اجتماعی باید پیمود. فرایند حصول شناخت در یک پژوهش علمی نسبت به واقعیات، از تعامل بین مشاهدات و نظریه ها صورت میگیرد (یغمایی،۱۳۸۰: ۷۹) و همانطور که دواس می گوید: «مشاهدات مستلزم تبیین اند ولی به همان ترتیب تبیین ها هم باید در برابر واقعیت به آزمون درآیند» (دواس،۱۳۷۶: ۲۰).
همچنین روش، هرگونه ابزار مناسب برای رسیدن به مقصود می باشد و به مجموعه راه ها و ابزار و فنونی که انسان را به کشف مجهولات و رسیدن به معلومات هدایت می کند، اطلاق می شود (ساروخانی،۱۳۷۵: ۲۴).
دانلود پایان نامه
در فصول قبل به بررسی نظریه ها و پیشینه تحقیق پرداخته شد، برای آنکه محقق بتواند فرضیات را در جامعه آزمایش کند نیازمند روشی خاص است. بنابراین در این فصل ابتدا روش تحقیق را بیان می کنیم و در ادامه، جمعیت آماری، روش نمونه گیری و حجم نمونه، شیوه گردآوری داده ها، تکنیک های تجزیه و تحلیل داده ها، تعریف نظری و عملیاتی مفاهیم و اعتبار و پایایی مورد اشاره قرار خواهد گرفت.
۳-۲٫ روش پژوهش

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1400-08-10] [ 09:33:00 ق.ظ ]