۲

 

۴۴۰،۹۶۲

 

۰٫۴۲۷۴

 

۱۷۱

 

 

 

۴

 

۲۴۷،۲۵۲

 

۰٫۲۳۹۶

 

۹۶

 

 

 

۷

 

۲۳۷،۵۶۴

 

۰٫۲۳۰۳

 

۹۲

 

 

 

۸

 

۸۸،۹۱۱

 

۰٫۰۸۶۱

 

۳۴

 

 

 

۱۳

 

۱۶،۸۲۵

 

۰٫۰۱۶۳

 

۷

 

 

 

مجموع

 

۱،۰۳۱،۵۱۴

 

۱

 

۴۰۰

 

 

 

۸-۳-روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات
پس از مشخص شدن روش تحقیق و با بهره گرفتن از ابزارهای مناسب، جمع آوری داده‌های مورد نیاز را برای آزمون فرضیه‌های، باید با بهره‌گیری از تکنیک‌های آماری مناسب که با روش تحقیق و نوع متغیرها، سازگاری دارد، داده‌های جمع آوری شده را دسته‌بندی و تجزیه و تحلیل نمود و در نهایت پژوهش مورد آزمون قرار می‌گیرد. تجزیه و تحلیل داده‌ها در این پژوهش با بهره گرفتن از آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام شده است. برای سنجش پایایی پرسشنامه‌ها از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده است و نتایج حاصل از این مرحله، پایایی پرسشنامه را تأیید کرد. با توجه به اینکه حجم نمونه در سطح آمار توصیفی از شاخص‌هایی چون فراوانی و فراوانی نسبی و نمودارهای آن برای پرسش‌های جمعیت شناختی؛ و در سطح آمار استنباطی برای سنجش رابطه بین ابعاد از روش‌های همبستگی، در این پژوهش به خاطر بررسی این رابطه از روش رگرسیون استفاده گردیده است؛ که برای این منظور از نرم افزار SPSS استفاده شده است. با توجه به اینکه حجم نمونه بعد از جمع آوری پرسشنامه‌ها، ۳۸۵ عدد به دست آمد و حجم بالایی را در بر می‌گرفت در هنگام استفاده از روش رگرسیون(سکاران، ۱۳۹۰) برای سنجش رابطه متغیر مستقل دینداری افراد جامعه میزبان و متغیر وابسته ادراک آنان از اثرات فرهنگی و اجتماعی توسعه گردشگری باعث می‌شد که در حجم بالای نمونه مقیاس‌ها را بتوان فاصله‌ای در نظر گرفت و از روش رگرسیون استفاده نمود و این رابطه را مورد سنجش قرارداد.
پایان نامه
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها
مقدمه
در این بخش با بهره‌گیری از تکنیک‌های آماری مناسبی که با روش تحقیق و نوع متغیرها سازگاری دارد، داده‌های جمع آوری شده را دسته بندی و تجزیه و تحلیل نموده و در نهایت به سؤالات تحقیق پاسخ داده خواهد شد. فرایند تجزیه و تحلیل داده‌ها فرآیندی چند مرحله‌ای است که طی آن داده‌هایی که از طریق بکارگیری ابزارهای جمع‌ آوری در جامعه (نمونه) آماری فراهم آمده‌اند خلاصه، کدبندی و دسته بندی و در نهایت پردازش می‌شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیل‌ها و ارتباط بین این داده‌ها به منظور آزمون فرضیه‌ها فراهم آید.
در این فصل به توصیف و تجزیه و تحلیل داده‌های پژوهشی که بوسیله پرسشنامه از افراد نمونه گردآوری شده‌اند پرداخته خواهد شد و سپس به هر یک از پرسش‌ها پاسخ داده می‌شود.
۱-۴- توصیف ویژگی‌های جمعیت شناختی اعضای نمونه
در راستای شناخت بهتر ماهیت جامعه‌ای که در پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است و آشنایی بیشتر با متغیرهای پژوهش، قبل از تجزیه و تحلیل داده‌های آماری، لازم است این داده‌ها توصیف شوند. همچنین توصیف آماری داده‌ها، گامی در جهت تشخیص الگوی حاکم بر آن‌ها و پایه ای برای توصیف متغیرهای پژوهش است. با توجه به نتایج بخش اول پرسشنامه (ویژگی­های جمعیت شناختی)، اطلاعات زیر به طور خلاصه در مورد مشخصات نمونه آماری مورد نظر ارائه می‌شود:
۱-۱-۴- توزیع جنسیتی پاسخ دهندگان
همانطور که در جدول (۱-۴) نشان داده شده است پاسخ دهندگان مرد با تعداد ۲۱۶ نفر نشبت به پایخ دهندگان زن با تعداد ۱۶۹ نفر، فراوانی بیشتری داشته‌اند.
جدول ۱-۴- توزیع جنسیتی پاسخ دهندگان

 

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1400-08-10] [ 10:20:00 ق.ظ ]