حمایت همسال ۱

 

۰۱/۲

 

۷۸/۰

 

۱۱/۰

 

٭۰۳/۱۹

 

 

 

حمایت همسال ۲

 

۸۸/۱

 

۷۵/۰

 

۱۰/۰

 

٭۹۹/۱۷

 

 

 

حمایت همسال ۳

 

۳۹/۲

 

۷۷/۰

 

۱۳/۰

 

٭۵۷/۱۸

 

 

 

حمایت همسال ۴

 

۶۷/۱

 

۶۵/۰

 

۱۱/۰

 

٭۹۱/۱۴

 

 

 

حمایت همسال ۵

 

۷۵/۱

 

۶۸/۰

 

۱۱/۰

 

٭۷۲/۱۵
۰۵/۰ p< ٭
۰۵/۰ p< ٭

 

 

 

همان‎گونه که در جدول۸ـ۴ مشخص شده است، کنش‎وری خانوادگی (گزارش نوجوان) واجد چهار متغیر مشاهده‎شده با ضرایب استاندارد ( لامبدای X) 56/0 تا ۷۰/۰ و مقادیر معنادار t (بالاتر از ۲) است که در این میان والدگری مثبت کمترین ضریب استاندارد و ارتباط والد ـ نوجوان بالاترین ضریب استاندارد را دارند. همچنین الگوی اندازه‎گیری متغیر نهفته برون‎زای کنش‎وری خانوادگی (گزارش نوجوان) به ترتیب ۴۱/۰، ۴۹/۰، ۳۹/ و۳۱/۰ از واریانس متغیرهای مشاهده‎شده را تبیین کرده است. ضرایب خطای تتا دلتا در پیوست ب گزارش شده است .
نتایج جدول ۸ـ۴ نشان می‎دهند که کنش‎وری خانوادگی (گزارش والد) واجد چهار متغیر مشاهده‎شده با ضرایب استاندارد (لامبدای X) 28/0 تا ۸۵/۰ و مقادیر t ( بالاتر از ۲) است که حمایت خانواده کمترین ضریب استاندارد و دل‎مشغولی والدین بیشترین ضریب را به خود اختصاص داده‎اند. ضمنا الگوی اندازه‎گیری متغیر نهفته برون‎زای کنش‎وری خانوادگی (گزارش والدین) به ترتیب ۷۷/۰، ۳۷/۰، ۷۱/۰و۳۶/۰ از واریانس متغیرهای مشاهده‎شده را تبیین کرده است.
نتایج جدول ۸ـ۴ در باب پارامترهای الگوی اندازه‎گیری کنش‎وری مدرسه حاکی از آن هستند که چهار متغیر مشاهده‎شده این متغیر پنهان، دارای ضرایب استاندارد (لامبدای X) 45/0 تا ۶۳/۰ و مقادیر t (بالاتر از ۲) هستند. در این میان، پیوند با مدرسه ۱ کمترین و حمایت معلم ۴ بیشترین ضریب استاندارد را دارا هستند. الگوی اندازه‎گیری متغیر نهفته برون‎زای کنش‎وری مدرسه به ترتیب ۲۱/۰، ۲۲/۰ ۳۴/۰ و ۳۹/۰ از واریانس متغیرهای مشاهده‎شده را تبیین کرده است.
در نهایت، نتایج جدول فوق مبیّن آن هستند که حمایت همسال واجد پنج متغیر مشاهده‎شده با ضرایب استاندارد (لامبدای X) 65/0تا ۷۸/۰ و مقادیر t (بالاتر از ۲) است که حمایت همسال ۴، کمترین ضریب استاندارد و حمایت همسال ۱، بیشترین ضریب را به خود اختصاص داده اند. ضمناً الگوی اندازه‎گیری متغیر نهفته برون‎زای حمایت همسال به ترتیب ۶۱/۰، ۵۶/۰، ۵۹/۰، ۴۲/۰ و ۴۶/۰ از واریانس متغیرهای مشاهده‎شده را تبیین کرده است.
جدول ۹ـ۴ تأثیر متغیرهای نهفته درون‎زا را بر متغیرهای مشاهده‎شدهY نشان می‎دهد. همان‎طور که بر اساس نتایج جدول ۹ـ۴ ملاحظه می‎شود در چهار پارامتر، انسجام هویت بر سؤال یک، سردرگمی هویت بر سؤال یک، رفتار مشکل‎آفرین بر رفتار پرخاشگرانه (گزارش نوجوان)، به علت آن که توسط برنامه به عنوان متغیر ملاک برای مقایسه دیگر پارامترها درنظرگرفته شده‎اند، خطای استاندارد برآورد مشخص نشده است. نتایج جدول بالا حاکی از آن است که متغیر نهفته انسجام هویت بر متغیرهای مشاهده‎شده با ضرایب استاندارد (لامبدایY) بین ۵۰/۰ تا ۶۹/۰ به‎طور معنادار (با درنظرگرفتن مقادیر t بالاتر از ۲) تأثیر دارد. الـگوی اندازه‎گیـری متغیـر نهفتـه انسجـام هویت به تـرتیب ۲۸/۰، ۲۵/۰، ۴۸/۰، ۳۵/ و۲۶/۰ از واریـانس
پایان نامه - مقاله - پروژه
جدول ۹ـ۴٫ اثر متغیرهای نهفته درون‎زا بر متغیرهای مشاهده‎شده Y (لامبدای Y)

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1400-08-10] [ 07:40:00 ق.ظ ]