۰٫۰۰

 

 

 

DMU15

 

نقاشی

 

۳۹۸

 

۱۵

 

۳٫۷۷

 

 

 

DMU16

 

هنرهای تجسمی

 

۱۴۶

 

۱۰

 

۶٫۸۵

 

 

 

در این جدول نیز مانند جدول مربوط به هزینه­ها، منظور از تعداد دانشجو، کل دانشجویان مقطع کارشناسی شاغل به تحصیل در سطوح مختلف هر گروه آموزشی است. درصد نیز به نسبت همین عدد محاسبه شده است. محاسبه درصد بر حسب دانشجویان سال آخر یا فارغ­ التحصیلان، این اشکال را داشت که ممکن بود فارغ­التحصیلانی از سال­های قبل در آزمون تحصیلات تکمیلی پذیرفته شوند. بنابراین نمی­توانست معیار دقیقی باشد. از طرفی این­که درصد نسبت به همه دانشجویان محاسبه شده، اشکالی را در مدل ایجاد نمی­کند چرا که برای تمام گروه ­های آموزشی شرایط برابر است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
در مورد پذیرفته­شدگان آزمون سراسری و آزمون دانشگاه آزاد، مجموع آن­ها به عنوان تعداد قبولی در نظر گرفته شده، یعنی هیچ وزنی برای هیچ­کدام قائل نشده است. می­توان برای دقیق­تر شدن این مدل برای هر کدام از آن­ها وزنی را در نظر گرفت و جمع وزن­دار قبولی­ها را محاسبه کرد. این کار، مدل را بسیار پیچیده می­ کند. با توجه به این­که هدف اصلی این تحقیق محاسبه کارایی واحدها نیست، از این کار اجتناب شده است. هر چندکه در بسیاری از موارد که هدف، محاسبه کارایی هم باشد، معمولا از این کار به علت پیچیده شدن مدل، صرف نظر می­ شود.
اطلاعات استفاده شده در این جدول، مربوط به آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۰ است. فرض می­ شود طی سال­های متوالی، تغییرات گسترده در نسبت قبولی­ها برای رشته­ های مختلف صورت نگیرد. هرچند، در غیراین صورت نیز، بهترین سالی که می­توان آن را ملاک قرار داد، همان سالی است که هزینه­ها در آن انجام شده است. بنابراین استناد به اطلاعات سال ۱۳۹۰ صحیح به نظر می­رسد.
ذکر این نکته نیز ضروری است که فارغ التحصیلان برخی از گروه های آموزشی، به علت جدیدالتأسیس بودن، تا سال ۱۳۹۰ هنوز به مرحله کارشناسی ارشد نرسیده­اند. بدیهی است که برای چنین گروه­هایی، این احتمال وجود دارد که به زودی طی سال­های آتی قبولی­هایشان افزایش یابد و این به معنای بهبود عملکرد آن واحدها خواهد بود که می ­تواند کارایی سایر واحدها را تهدید کند.
جدول شماره ۴-۷، امتیاز هر نوع تألیف را بر اساس آیین­ نامه ارتقای اعضای هیأت علمی نشان می­دهد. در نهایت، جدول ۴-۸ میزان تألیفات هر گروه آموزشی(Y3j) را به تفکیک نوع آن منعکس می سازد. ستون آخر، جمع امتیازی است که هر گروه از بخش تألیفات به دست آورده است. در این امتیازدهی، به آیین­ نامه ارتقای اعضای هیأت علمی استناد شده است. اطلاعات جدول ۴-۸، جمع تعداد تألیفات در سال­های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ است.
جدول ۴-۷: امتیاز هر نوع تألیف مطابق با آیین نامه ارتقا

 

 

نوع تالیف

 

امتیاز

 

 

 

تالیف کتاب

 

۱۵

 

 

 

ترجمه کتاب

 

۷

 

 

 

مقاله علمی پژوهشی

 

۷

 

 

 

مقاله علمی مروری

 

۵

 

 

 

مقاله علمی تدریجی

 

۳

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1400-08-10] [ 11:11:00 ق.ظ ]