۲۳۴۹/۰-

 

۹۹۳۷/۵۰-

 

۰۰۰۰/۰

 

 

 

ریسک

 

+

 

۰۱۱۳/۰

 

۰۹۷۹/۴

 

۰۰۰۰/۰

 

 

 

AR(1)

 

 

 

۵۸۰۲/۰

 

۵۲۹۳/۱۳

 

۰۰۰۰/۰

 

 

 

F=0554/120 F(P-Value)= 0000/0 DW= 89/1 R2=.9503/0 ADJR2=9424/0

 

 

 

همانطور که از جدول شماره ۴-۱۵ مشاهده می­ شود ، آماره F بدست آمده در مدل فوق در سطح اطمینان ۹۹/۰ معنی دار است، بنابراین کل مدل از لحاظ آماری معنادار است. جهت از بین بردن مشکل خودهمبستگی بین خطا های مدل از وقفه بهینه یک استفاده گردیده است. آماره دوربین- واتسون مقدار ۸۹/۱ را نشان می دهد، که بیانگر عدم وجود خودهمبستگی بین خطاهای مدل است. معیار ضریب تعیین تعدیل شده نیز نشان دهنده این است که ۹۴ درصد از تغییرات در بازده غیرعادی توسط متغیر های مستقل وارد شده در مدل تبیین می­گردد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
همانطور که از جدول شماره ۴-۱۵ مشاهده می­ شود ، آماره t بدست آمده برای متغیر نسبت تمرکز برابر با ۶۵/۴ می­باشد. با توجه به (p-value) بدست آمده (۰۰۰۰/۰) که مقدار آن کمتر از ۰۱/۰ می­باشد، این فرضیه در رابطه با بازده غیر عادی در سطح اطمینان ۹۹ درصد تایید می گردد. بنابراین می توان گفت که بین تمرکز در بازار محصولات صنعت و بازده غیر عادی رابطه منفی و معنی داری وجود دارد. از آن جا که شاخص HI معیار اندازه گیری تمرکز صنعت است، و تمرکز با رقابت در بازار محصول رابطه معکوس دارد، یعنی هر چه تمرکز بیشتر باشد میزان رقابت در بازار محصول کمتر است، بنابراین نتیجه حاصل از این آزمون حاکی از آن است که بین رقابت در بازار محصولات صنعت و بازده غیر عادی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
۴-۷- آزمون فرضیه های پژوهش به تفکیک صنایع مختلف
در این بخش نتایج حاصل از آزمون فرضیه های اصلی تحقیق به تفکیک هر صنعت ارائه گردیده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها به شرح جدول شماره ۴-۱۶ است. علامت r نشان دهنده ضریب و علامت p نشان دهنده سطح معناداری است.
جدول ۴-۱۶: نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها در صنایع مختلف

 

 

 

 

متغیر های مستقل

 

نسبت بدهی به جمع بدهی و حقوق صاحبان سهام

 

نسبت بدهی های بلندمدت به حقوق صاحبان سهام

 

نسبت بدهی ها به جمع بدهی و ارزش بازار حقوق صاحبان سهام

 

نسبت بدهی های بلندمدت به ارزش بازار حقوق صاحبان سهام

 

شاخص هرفیندال

 

 

 

کد

 

نام صنعت

 

r

 

p

 

r

 

p

 

r

 

p

 

r

 

p

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1400-08-10] [ 01:49:00 ق.ظ ]