اف-او-بی

 

 

 

هزینه های اصلی انتقال بعلاوه هزینه بیمه توسط تولیدکننده پرداخت شده است

 

هزینه-بیمه-

 

سی-آی-اف

 

 

 

فروشنده متحمل تمامی هزینه ها میشود تا زمانی که کالاها به مقصد برسند

 

تحویل داده شده – وظیفه - پرداخت

 

دی –دی-پی

 

 

 

در نهایت، حمل و نقل، یک نقش مهم، حداقل در صنعت شیمیایی، ایفا می‌کند. همانطور که قبلاً بیان شد، محصولات شیمیایی و دارویی، یک استثنا را در کالاهای صنعتی شکل می‌دهند که در نتیجه ویژگیهای سمی یا خطرناک‌شان می‌باشد. برای مثال، برای داروسازی‌ها، توزیع کننده یا تولیدکننده باید یک درجه بسیار بزرگ از خدمات را تضمین کنند، چون پیامدهای یک بیمارستان، در نتیجه عرضۀ دیر دارو هستند. البته، این هزینه‌های داروسازی را افزایش می‌دهد، چون یک شبکه منطقی عامل باید پرداخته شود. علاوه بر این، داروسازی‌ها نیازمند تنظیمات و توضیحات قوی هستند و فقط افراد موثق، مجاز هستند]۶[.
پایان نامه
حمل و نقل مواد شیمیایی در تضاد با سایر شاخه‌های صنعتی و البته کالاهای مصرف‌کننده می‌باشد. و موضوع چندین تنظیم و قانون می باشد. در نتیجه ماهیت ویژۀ محصولات شیمیایی، احتیاط‌های ویژه باید صورت گیرند و به وسیله قانون ملی و بین‌المللی تضمین شوند]۷[.
جدول۲: سازمان های بین المللی استاندارد سازی حمل و نقل مواد خطرناک
مکان سازمان
مونترال سازمان بین المللی هوانوردی کشوری آی سی آ او
ژنو انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی آی آ تی آ
لندن سازمان بین المللی بازرگانی دریایی آی ام او
استراسبورگ کمیسیون مرکزی ناوبری آرهین سی سی ان آر
ژنو کمیته حمل و نقل درون مرزی آی تی سی
برن دفتر مرکزی حمل و نقل بین المللی چمینز او سی تی آی
وین آژنس بین المللی انرژی اتمی آی آ ای آ
محصولات خودشان طبق هفت ویژگی متفاوت توضیح داده می‌شوند و در نه طبقه خطر احتمالی، گروه‌بندی می‌شوند. ویژگیها به صورت زیر هستند:
- انفجاری
- قابل اشتعال
- حمایت در مقابل آتش (ایمن در مقابل آتش)
- سمی
- رادیواکتیو
- خطرناک
- عفونی
طبقه‌بندی مواد در جدول ۳ نشان داده شده است
جدول۳: طبقه بندی خطرناک ها:
وضعیت محتوی
فقط محصولات حاوی مواد منفجره
آزاد گازها
آزاد مواد قابل اشتعال
آزاد مواد جامد قابل اشتعال
آزاد مواد خود سوز
آزاد عوامل اکسید کننده
آزاد پراکسید های آلی
آزاد مواد سمی
آزاد مواد عفونی
فقط مواد رادیو اکتیو
آزاد مواد سوزش آور
آزاد مواد و آیتم های خطرنا
این باید ذکر شود که برای محصولات شیمیایی و دارویی، یک بخش قابل ملاحظه از زنجیرۀ ارزش، در تضاد با سایر شاخه‌های صنعت، برای خدمات حمل و نقل و توزیع اختصاص داده شده است]۵و۱[.در ادبیات بازاریابی، فصل فروش در بیشتر موارد با توزیع به پایان می‌رسد. اصطلاح توزیع مجدد، به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طور مشخص درنظر می‌گیرند که شغل بازاریابی بعد از فروش به پایان می‌رسد. اما، در صنعت شیمیایی مدرن، توزیع مجدد در موقعیت مدیریت ضایعات و بازیافت، از اهمیت بالایی برخوردار است، و در رقابت، یک عنصر مهم در زنجیرۀ ارزش می باشد]۶[.

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1400-08-10] [ 11:14:00 ق.ظ ]