1. . عوده،عبدالقادر،التشریع الجنائی الاسلامی، ج۲، ص۶۰۸ ↑

 

    1. . حبیب زاده، محمد جعفر، سرقت در حقوق کیفری ایران،ص۹۳ ↑

 

    1. . میر محمد صادقی،حسین، حقوق کیفری اختصاصی، ص ۳۱۰٫ ↑

 

    1. . همان، ص۲۳۰-۲۲۹ ↑

 

    1. . – میر محمد صادقی، حسین، حقوق کیفری اختصاصی ، ص۳۱۵ ↑

 

    1. . حبیب زاده، محمد جعفر، سرقت در حقوق کیفری ایران،ص۱۴۰ ↑

 

    1. . همان، ص ۱۴۱٫ ↑

 

    1. . همان،ص۴۴ ↑

 

    1. . میرمحمد صادقی، حسین، حقوق کیفری اختصاصی، ص۳۰۶ ↑

 

    1. . همان،ص۳۰۲ ↑

 

    1. . همان، ص۳۰۴ ↑

 

    1. . همان، ص۳۱۲ ↑

 

    1. . ۲- همان، ص۳۱۳-۳۱۲ ↑

 

    1. . همان، ص۳۱۲ ↑

 

    1. . کاشانی،ابوبکربن مسعود، بدائع الصنایع، ج ۷،ص۷۶؛ ابن همام حنفی،محمد بن عبدالواحد،شرح الفتح القدیر، ج۴،ص۲۴۵ ↑

 

    1. . رملی انصاری،محمد بن احمد، نهایه المحتاج، ج۷، ص۴۵۹ ↑

 

    1. . زحیلی،وهبه، الفقه المالک المیسر، ج۴،ص۴۲۶ ↑

 

    1. . ابن قدامه،عبدالله بن احمد، مغنی، ج۸،ص۱۷۷؛ بهوتی،منصور بن یونس،کشاف القناع،ج۶،ص۱۳۰ ↑

 

    1. . حر عاملی،محمد بن حسن، وسایل الشیعه ،ج ۱۸،ص۵۰۵-۵۰۴ ↑

 

    1. . نجفی،محمد حسن، جواهر الکلام ،ج ۴۱، ص۵۰۴ ↑

 

    1. . میرمحمد صادقی، حسین، حقوق کیفری اختصاصی، ص۲۱۲ ↑

 

    1. . فتحی بهنسی، احمد، مدخل الفقه الجنایی الاسلامی (بیروت؛دار الشروق ۱۴۰۰ قمری)،ص۴۰ ↑

 

    1. . میر محمد صادقی، حسین، حقوق کیفری اختصاصی، ص۲۱۳ ↑

 

    1. . همان، ص۳۱۱ ↑

 

    1. . همان، ص۳۱۹ ↑

 

    1. . باستانی،برومند، جرائم کامپیوتری،ص ۱۵ ↑

 

    1. . http://www.tebyan.net/politics-social/thought

 

    1. . حبیب زاده، محمد جعفر حقوق جزای اختصاصی،ص۵۰ ↑

 

    1. . کاشانی، ابوبکر بن مسعود، بدائع الصنایع،ج۷،ص۷۷ ↑

 

    1. . ۱-کاشانی،ابوبکر بن مسعود، بدائع الصنایع،ج۷،ص۷۹-۷۷ ↑

 

    1. . عن عمروه عن عایشه آن ها سمعت رسول الله یقول لا یقطع السارق الا فی ربع دینار فصاعدا، «نسائی،احمد بن شعیب، سنن النسائی، ج۸،ص۸۰٫ ↑

 

    1. . – شیرازی، ابراهیم بن علی، المهذهب،ج۳،ص۳۵۴، خطیب شربینی،محمد بن احمد، مغنی المحتاج،ج۴، ص۱۵۸ ↑

 

    1. . نفراوی، احمد بن غنیم بن سالم، فواکه الدوانی علی رساله ابن ابی زید القیروانی، بیروت، دارالکفر، ۱۴۱۵، ج۲، ص۲۳۳ ↑

 

    1. . عن عایشه عن البنی، تقطع الید السارق فی ربع دینار فصاعدا. « نسائی،احمد بن شعید، سنن النسائی،ج۸،ص۷۸٫» ↑

 

    1. . عن عمروه عن عایشه آن ها سمعت رسوی الله قال لا تقطع الید السارق فی ثمن مجن ثلث دینار «همان، ج۸،ص۷۸٫» ↑

 

    1. . زحیلی،وهبه، الفقه المالکی المیسر، ج۶،ص۴۳۳-۴۴۴ ↑

 

    1. . خطاب،محمد بن محمد، مواهب الجلیل،ج۶،ص۳۰۶ ↑

 

    1. . – ابن قدامه،عبدالله بن احمد، مغنی، ج۸،ص۱۶۷-۱۶۸ ↑

 

    1. . – همان، ص ۴۸۶،حجاوی،موسی بن احمد، الاقناع، ج۳،ص۲۷۵؛ بهوتی، منصور بن یونس، کشاف القناع، ج۶،ص۱۳۰-۱۳۱ ↑

 

    1. . – شهید ثانی،زین الدین بن علی، الروضه البهیته، ج۹،ص۲۳۱-۲۳۲ ↑

 

    1. . شهید ثانی، زین الدین بن علی، الروضه البهیته، ج۹، ص۲۳۱-۲۳۲ ↑

 

    1. . نجفی، محمد حسن، جواهر الکلام، ج۴۱، ص۴۹۵ ↑

 

    1. . عن عبدالله بن سنان، عن ابی عبد الله قال : لا یقطع ید السارق الا فی شی تبلغ قیمته مجنا و هو ربع دینار.(( حر عاملی،محمد بن حسن، وسایل الشیعه،ج۱۸، ص۴۸۳،ح۲ ↑

 

    1. . نجفی، محمد حسن، جواهر الکلام، ج۱، ص۴۹۵ ↑

 

    1. . میر محمد صادق، حسین، حقوق کیفری اختصاصی،ص۲۵۴ ↑

 

    1. . ابن عابدین،محمد امین، حاشیه ی رد المختار، ج۴،ص۹۱، شیرازی،ابراهیم بن علی، المهذهب،ج۳،ص۳۶۳، زحیلی،وهبه، الفقه المالکی المیسر، ج ۴، ص۴۳۳، بهوتی،منصور بن یونس، کشاف القناع، ج۶، ص۱۴۰٫ ابن حزم، علی بن احمد،المحلی،ج۱۲، ص۲۳۴، شهید ثانی،زین الدین بن علی، الروضه البهیه، ج ۹، ص۲۳۶، ابن مرتضی،احمد بن یحیی، البحرالزخار، ج۶،ص۱۷۵ ↑

 

    1. . روی عن عمر بن خطاب اند قال: لا قطع علی السارق فی عام مجاعه، « المرداوی، الانصاف، ج۱۰،ص۲۷۷٫» ↑

 

    1. . عن السکونی، عن ابی عبد الله قال به قال: لا یقطع السارق فی عام سنت یعنی عام المجاعه، « حر عاملی،محمد بن حسن، وسایل الشیعه، ج۱۸،ص۵۲۰ ↑

 

    1. . عن عاصم بن حمید، عمن اخیره، من ابی عبد الله قال: کان امیر الومنین یا یقطع السارق فی ایام المجاعه، « حر عاملی، محمد بن حسن، وسایل الشیعه، ج۱۸،ص۵۲۱ ↑

 

    1. . طوسی،محمد بن حسن، مبسوط، ج۸،ص۳۲ ↑

 

    1. . میر محمد صادقی، حسین، حقوق جزای اختصاصی، ص۲۵۸ ↑

 

    1. . همان،ص۲۵۹ ↑

 

    1. . گرجی، ابو القاسم،حدود تعزیرات و قصاص، تهران، انتشارات و چاپ دانشگاه تهران،۱۳۸۱،ص۶۶ ↑

 

    1. . کاشانی، ابوبکر بن مسعود، بدائع الصنایع،ج۷،ص۷۶ ↑

 

    1. . همان، ج۷، ص۹۶ ↑

 

    1. . شیرازی،ابراهیم بن علی، المهذهب،ج۳، ص۳۵۶ ↑

 

    1. . زحیلی، وهبه، الفقه المالکی المیسر، ج۴،ص۱۳۵ ↑

 

    1. . ابن قدامه، عبدالله بن احمد، مغنی، ج۸،ص۱۷۲ ↑

 

    1. . طوسی،محمد بن حسن، المبسوط،ج۸،ص۲۲ ↑

 

    1. . کاشانی ،ابوبکر بن مسعود، بدائع الصنایع،ج۷،ص۸۰؛ ابن مرتضی، احمد بن یحیی، البحر الزخار،ج۶،ص۱۸۴ ↑

 

    1. . کاشانی،ابوبکر بن مسعود، بدائع الصنائع، ج۷،ص۷۱؛ خطیب شربینی،محمد بن احمد، مغنی المحتاج، ج۴،ص۱۷۵؛ خطاب،محمد بن محمد، مواهب الجلیل، ج۶، ص۳۱۲؛ ابن قدامه،عبدالله بن احمد، مغنی، ج۸،ص۱۸۵؛ ابن حزم، علی بن احمد،المحلی، ج۱۲، ص۳۲۱؛ نجفی،محمد حسن، جواهر الکلام، ج۴۱، ص۴۸۹؛ ابن مرتضی،احمد بن یحیی، البحر الزخار، ج۶، ص۱۸۴ ↑

 

    1. . کاشانی،ابوبکر بن مسعود، بدائع الصنائع، ج۷، ص۷۱ ↑

 

    1. . همان، ج ۷، ص ۷۱ ↑

 

    1. . خطیب شربینی،محمد بن احمد، مغنی المحتاج، ج۴،ص ↑

 

    1. . خطاب، محمد بن محمد،مواهب الجلیل، ج۶، ص۳۱۲؛ ابن قدامه،عبد الله بن احمد، مغنی، ج۸، ص۱۸۵ ↑

 

    1. . به منابع قبلی مراجعه شود. ↑

 

    1. . کاشانی، ابوبکر بن مسعود، بدائع الصنائع، ج۷، ص۶۹؛ صاوی،احمد بن محمد، بلغه السالک، ج۴، ص۲۴۸-۲۴۹ ↑

 

    1. . دهقان، حمید، بررسی قانون سرقت، ص ۱۰۹ ↑

 

    1. . فتحی، بهسنی، احمد،مدخل الفقه الجنائی الاسلامی، ص۲۸ ↑

 

    1. . شهید ثانی،زین الدین بن علی، مسالک الافهام، تهران، مرکز نشر دانشگاهی، ص۱۲۷، محقق حلی، شرائع الاسلام، ج۴، ص۱۷۵و ترجمه فارسی آن از ابوالقاسم بن احمد یزدی، ج۴، ص۱۸۸۲-۱۸۸۳ ↑

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1401-09-21] [ 10:27:00 ق.ظ ]