سابقه بیماری در خانواده زن و بیماری زن
سابقه بیماری در خویشان پدری مرد
سابقه بیماری در خویشان مادری مرد
سابقه بیماری در خانواده مرد وبیماری مرد
در صورتی که بیماری در هر کدام از آنها وجود داشته باشد در شجره نامه مشخص شده است.کد صفر به معنای نبودن سابقه بیماری و کد یک به معنای وجود سابقه بیماری در فامیل است.
نوع ازدواج والدین مراجعه کنندگان
این متغیر نیز از نوع اسمی می باشدو بیان می کند آیا والدین با یکدیگر ازدواج فامیلی داشته یا هیچگونه نسبت فامیلی با یکدیگر نداشته اندکه به تفکیک برای والدین زن ومرد مشخص شده است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
که این دو مورد هم با توجه به شجره نامه قابل استخراج است.
سابقه سقط،مرده زایی وفوت فرزند
با بررسی شجره نامه افرادی که ازدواج کرده اند می توان سابقه سقط ،مرده زایی ویا فوت فرزند را استخراج کردکه آیا فرد سابقه سقط یا مرده زایی دارد یا نه؟آیا فرد فرزندی داشته که فوت شده باشد؟
بیماری فرزند
بابررسی شجره نامه افرادی که ازدواج کرده اند می توان فهمید که آیا فرد فرزند بیمار دارد یا ندارد؟
به طور کلی سابقه سقط، مرده زایی، فوت وبیماری فرزند را ناهنجاری در نظر گرفته ایم.و کد یک برای کسانی است که حداقل با یکی از این مشکلات روبرو شده باشند و کد صفر برای کسانی است که هیچکدام از این مشکلات را نداشته اند.
فصل چهارم
نتایج
۴-۱(آمار توصیفی
این فصل به سه بخش تقسیم می شود .در بخش اول ابتدا شاخص های توصیفی حاصل از اطلاعات گردآوری شده از زوجین مراجعه کننده به مرکز ژنتیک پزشکی اصفهان با بهره گرفتن از جداول فراوانی و درصدی و نمودارها مورد بررسی قرار می گیرد. در بخش دوم به تناسب کاربرداز آزمونهای متفاوت آماری نظیر آزمون کای اسکوئروآزمون مان- ویتنی به ارتباط بین دو متغیر می پردازیم در بخش سوم با بهره گرفتن از رگرسیون لوجستیک[۶۷] به تاثیر همزمان متغیرها خواهیم پرداخت.
۴-۱-۱(بررسی وضعیت مراجعه کنندگان به مرکز ژنتیک پزشکی اصفهان بر حسب سال مراجعه
طبق داده های جدول زیر،درحدود۴۴ درصد ازنمونه مورد بررسی درچهار ماهه اول سال ۱۳۸۶ودر حدود ۵۶ درصداز مراجعه کنندگان درچهار ماهه اول سال ۱۳۸۸به مرکز مراجعه نموده اند. قابل توجه است که در سال ۸۶ در حدود۴/۴۲ درصد مراجعه کنندگان ازدواج فامیلی و۵۲ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز ژنتیک پزشکی اصفهان ازدواج غیر فامیلی داشته اند واین در حالی است که در سال ۸۸ در حدود ۵/۵۷ درصد از مراجعه کنندگان ازدواج فامیلی و ۴۸ درصد از مراجعه کنندگان ازدواج غیر فامیلی داشته اند.
جدول ۴-۱( توزیع فراوانی نمونه مورد بررسی بر حسب سال

 

سال فراوانی درصد
۸۶ ۹۱۸ ۴۳٫۹
۸۸ ۱۱۷۳ ۵۶٫۱
جمع کل ۲۰۹۱ ۱۰۰

.

موضوعات: بدون موضوع
[دوشنبه 1400-08-10] [ 11:03:00 ق.ظ ]